marți, 20 iulie 2010

Epava Evangelia (Costinesti)

S-a discutat mult timp pe diverse bloguri despre epava, simbol al statiunii Costinesti. Parerile sunt impartite, iar in lipsa unei documentari temeinice, nu prea pot sa va spun care poveste e adevarata. Ma rezum astfel la a vafurniza cateva date exacte despre acest vas esuat cu premeditare, pentru incasarea politei de asigurare (lucrul asta e sigur).

Built: Harland & Wolff, Belfast
ON: 16519
Dimensions: 431.4 x 57.3 x 33.6 feet
Tonnage: Gross: 7355 Net: 5120
Propulsion: 6-Cyl 2 S.C.S.A. Burmeister & Wain oil engine by the shipbuilder
Type: Refrigerated Cargo Liner
Launched: 28/5/1942 (Yard No. 1120) as Empire Strength for the Ministry of War Transport (Blue Star Line Ltd. managers)
Completed: 12/1942
Purchased: 15/3/1946 by Frederick Leyland & Co. Ltd., (Blue Star Line Ltd. managers) and renamed Saxon Star
Transferred: 1950 to Lamport & Holt Line Ltd., Liverpool
Transferred: 1954 to Booth S.S. Co. Ltd., Liverpool
Transferred: 1959 to Blue Star Line Ltd.
Sold: 8/1961 to D. L. Street Ltd., Cardiff for £117,000 and renamed Redbrook
Sold: 1965 to Hegif Compania Naviera S.A., Greece and renamed E. Evangelia

Grounded: 15/10/1968 of Constantza, Romania and
became a total loss

Alt trist adevar e ca, in fiecare an, bucati masive din acest simbol al Costinestiului, dispar...si nu in ceata...ci in vazul tuturor, luand drumul fierului vechi. Vindem o importanta piesa din patrimoniul statului pe doi lei. De asta "iubesc" eu acest tip de oameni, pe care europenii ii comfunda cu romanii!








PS: puteti citi povestile - caci sunt mai multe - epavei aici!